Jak snížit počet nedoručených zásilek?
TIP: Doručte více zásilek díky notifikačnímu centru.
Věděli jste, že průměrný český e-shop nedoručí 3-5 % odeslaných zásilek každý měsíc? Každá nedoručená zásilka znamená:
- ztrátu zisku
- snížení obratu
- náklady na přepravu
- náklady na opětovné naskladnění
- ztrátu zákazníka
Až 70% zákazníků viní z nedoručení zásilky e-shop, nikoliv přepravce a znovu na stejném e-shopu nenakoupí. Důvodem, proč se většina zásilek nedoručí je pomalá nebo zmatená komunikace během doručení.
Jak to změnit?
Většinu zásilek je možné "zachránit" a zákazníkovi doručit. Je to jednodušší, než se zdá. Jak na to?
1) Zjistěte, které zásilky jsou problematické 🔥
Většina zásilek se doručí v pořádku a nevyžadují si Vaši pozornost. Jak ale poznat ty, které jsou problematické a vyžadují Vaši reakci? Systém Štíteknabalík.cz je automaticky roztřídí za Vás a označí Vám ty, kterým byste se měli věnovat. V sekci "zásilky" vždy najdete všechny "důležité" zásilky označené, abyste každý den věděli, kterým zásilkám se věnovat.
U těchto zásilek najdete označení, které Vám pomůže rychle rozeznat stav konkrétní zásilky.
2) Reagujte na změny včas 🕑
Co dál? Kliknutím na detail každé zásilky zjistíte podrobné informace o průběhu doručení, cestě zásilky a kontaktu na zákazníka.
Máte okamžitě možnost vidět všechny informace, které má k dispozici zákazník i přepravce. Navíc máte detailnější přehled o stavech doručení zásilky pro přesný přehled její cesty.
3) Komunikujte se zákazníkem 💬
Teď už víte, která zásilka je problematická a znáte důvod jejího zpoždění, změny doručení nebo jiného důvodu, který brání doručení zákazníkovi. Další krok?
Spojte se se zákazníkem a informujte ho o situaci. Někdy stačí připomenout, že zásilka čeká na vyzvednutí na výdejním místě, nebo že kurýr se nemůže se zákazníkem spojit.
TIP: Doporučujeme zákazníkovi zavolat 📞
U problematických nebo zpožděných zásilek jde o čas a každých pár minut může rozhodnout o tom, zda bude zásilka doručena nebo se vrátí. E-mailu by si zákazník mohl všimnout pozdě. Jak zlepšit komunikaci se zákazníkem?
Potřebujete s něčím poradit?
Napište nám na podpora@stiteknabalik.cz nebo na chat v aplikaci.