Jak pracovat s důležitými zásilkami



Důležité zásilky. Možná nenápadná, ale maximálně užitečná funkce, která Vám může pomoci:

  • doručit více zásilek
  • zvýšit spokojenost zákazníků
  • mít neustálý přehled o každé zásilce

Co to vlastně znamená "důležitá" zásilka?


Štíteknabalík.cz označuje jako "důležitou" každou zásilku, u které hrozí, že z mnoha různých důvodů nebude doručena zákazníkovi. Štíteknabalík.cz umí vzít tisíce různých stavů zásilek od všech přepravců a tyto stavy sjednotit do jednotných stavů a tím je přeložit do srozumitelné řeči.



Díky této velmi chytré funkci umí rozlišit v obrovském množství zásilek ty, které jsou kritické a jejich cesta k zákazníkovi neprobíhá, jak by měla. Nemusíte se tak se probírat stovkami zásilek, které si ve skutečnosti vůbec nevyžadují Vaší pozornost.


Štíteknabalík.cz Vám označí pouze ty zásilky, u kterých detekuje problém. Navíc Vám velmi jednoduše označí každou zásilku tak, abyste ihned měli přehled, jaký konkrétní problém u dané zásilky vznikl.


Proč je to důležité?


Nestačí pouze vědět, že s "některou" zásilkou je "něco" špatně. Cestou k zákazníkovi se může vyskytnout velké množství různých problémů. Abyste mohli efektivně reagovat a zásilku "zachránit" a doručit ji zákazníkovi, musíte přesně vědět, kde je problém. Máte volat zákazníkovi, protože ho nemůže kurýr sehnat? Nebo je chyba na straně přepravce, který má chybu na štítku? Štíteknabalík.cz Vám to ke každé zásilce umí přesně označit.


Co můžete s takto označenou zásilkou dělat?


Zásilka, která je označena jako důležitá nemusí být ještě nutně v úplně urgentní fázi. Možná byste ji měli pouze sledovat a v případě, že bude bez problému doručena, bude zásilka automaticky odstraněna ze sekce "důležité".


Zásilku můžete odstranit z "důležitých" také v přípdě, pokud se rozhodnete, že tato zásilka si nevyžaduje Vaši pozornost. Zásilku, označenou jako "důležitá", můžete:


  • posunout funkcí "Odebrat z důležité" a nastavit upozornění na později
  • odstranit z důležitých
  • aktivně řešit komunikací se zákazníkem nebo přepravcem
  • posunout dobu uložení (tuto funkci podporuje pouze Zásilkovna)

Co se zásilkou, která vypadá, že skutečně nebude doručena?


V takovém případě je naprosto zásadní, abyste reagovali rychle a ideálně zavolali nebo jinak kontaktovali zákazníka nebo přepravce a pokusili se problém vyřešit.



U naprosté většiny zásilek se podaří problém vyřešit a zásilku doručit.


Které zásilky jsou označeny jako "důležité"?


Tohle je zcela na Vás. Zásilky, které mají být označeny jako "důležité" si můžete zvolit sami podle Vaší osobní preference.



Stačí když si otevřete Nastavení > Eshop > Nastavení upozornění a v prvním sloupci "Důležité" můžete označit jakýkoliv stav. Zásilka, která se dostane vybraného stavu, bude automaticky zařazena do sekce "důležité".


Stojí mi za to, zákazníkovi volat kvůli jedné zásilce?


Rozhodně ano. Možná to vypadá, že jedna nedoručená zásilka Váš business "nevytrhne" a volat kvůli tomu zákazníkovi je neefektivní. Zvlášť, když to není Vaše chyba, ale chyba přepravce, který má zásilku doručit.



Pak byste měli vědět, že až 70 % zákazníků viní z pomalého doručení nebo nedoručení objednávky e-shop, nikoliv přepravce. To znamená, že klient označí za viníka nedoručení jeho zásilky Vás. Až 90 % zákazníku tvrdí, že nakoupí opakovaně pouze u toho e-shopu, který jim předchozí zásilku doručil spolehlivě a včas. Nedoručená zásilka tak znamená:


  • ztrátu zisku z této objednávky
  • náklady na přepravu a zpět
  • pravděpodobnou ztrátu zákazníka
  • negativní recenze od zákazníka
  • neefektivní náklady na marketing

Stále si myslíte, že zavolat zákazníkovi a zásilku doručit se nevyplatí?

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.