Jak zkrátit průměrnou dobu doručení zásilek?
TIP: Doručte zákazníkům zásilky rychleji a spolehlivěji.
Věděli jste, že průměrná doba doručení v ČR je D+1? Tedy jeden den od předání zásilky přepravci. Většina zákazníků hodnotí rychlost doručení spolu s komunikací za nejdůležitější faktor při rozhodování o dalším nákupu. Dokonce důležitější než je cena za dopravu. Proběhlo doručení rychle a bez problémů? Zákazník u Vás objedná znovu. Trvalo to příliš dlouho a e-shop nekomunikoval? Zákazník nakoupí jinde.
Rychlost a správná komunikace při doručování Vám může přinést:
- spokojenější zákazníky
- opakované nákupy (zvýšení retence)
- více doporučení a kladných hodnocení
- zvýšení zisku a obratu
Jak můžete ovlivnit rychlost doručení objednávek z Vašeho e-shopu?
1) Získejte přehled 🔍
Staré známé obchodní pravidlo říká: Co můžete změřit, to můžete zlepšit.
Nejdříve tedy potřebujete mít přehled, jak Vaše odesílání a doručování funguje teď. Ve statistikách Štíteknabalík.cz máte přehledně všechny informace, které Vám ukazují:
- počet odeslaných a doručených zásilek
- poměr vrácených zásilek
- průměrný čas doručení zásilky
- průměrný čas vyzvednutí zásilky
- průměrnou hodnotu objednávek
- obrat ve všech objednávkách
TIP: Snižte poměr nedoručených zásilek na minimum. ⛔
Většinu nedoručených zásilek, můžete zachránit a doručit zákazníkovi. Chcete vědět jak? Zkuste si přečíst naše tipy, jak doručit více zásilek.
2) Měřte výkonnost přepravců 📈📊
Teď víte, jak dlouho trvá než Vašemu zákazníkovi dorazí jeho objednávka a kolik se jich měsíčně nepodaří doručit. Co s tím?
Pokud používáte více než jednoho přepravce pro doručování objednávek z Vašeho e-shopu (průměrný e-shop v ČR využívá 3 přepravní služby), můžete velmi lehce porovnávat jejich výkonnost. Rychlost a výkonnost jednotlivých přepravců se může velmi zásadně lišit. Především v nejvytíženějších obdobích v roce jako jsou svátky. Přehledně teď může porovnat:
- rychlost doručení
- poměr doručených zásilek
- poměr nedoručených zásilek
TIP: Spravování všech přepravců z jednoho systému může zvýšit expedici až trojnásobně.
3) Používejte jen ty nejrychlejší 🚀
Už víte, který přepravce je nejrychlejší a který doručí nejvíce zásilek. Teď můžete používat jen ty nejrychlejší a nejefektivnější.
Co například ty nejrychlejší označit v košíku jako "doporučené" nebo ty nejpomalejší a nejvytíženější prostě na chvíli skrýt? Je to Váš zákazník a Váš košík, proč doporučovat službu, o které víte, že nebude fungovat? Až 70% zákazníků viní z pomalého doručení nebo nedoručení objednávky e-shop, nikoliv přepravce.
4) Reagujte na změny zásilek včas 🕑
Dobu doručení můžete zásadně ovlivnit ve chvíli, kdy dojde ke změně stavu zásilky během cesty k zákazníkovi.
Zásilka může být zpožděna, může mít chybu v adrese nebo se například přepravce nemůže spojit se zákazníkem, aby mu zásilku předal. Poznáte to velmi jednoduše podle označení stavu u zásilky. Štíteknabalík.cz sjednocuje různé stavy různých přepravců do jednoduchých a pochopitelných označení, abyste hned přesně věděli, co se s objednávkou děje. Pokud je objednávka označena jako důležitá, můžete v detailu zásilky zjistit detaily o jejím stavu a informovat zákazníka.
TIP: Doporučujeme zákazníkovi volat, na email bývá většinou již pozdě.