Jak snížit počet nedoručených zásilek?

TIP: Doručte více zásilek díky notifikačnímu centru.

Aktualizováno před více než týdnem

Věděli jste, že průměrný český e-shop nedoručí 3-5 % odeslaných zásilek každý měsíc? Každá nedoručená zásilka znamená:

  • ztrátu zisku

  • snížení obratu

  • náklady na přepravu

  • náklady na opětovné naskladnění

  • ztrátu zákazníka

70% zákazníků viní z nedoručení zásilky e-shop, nikoliv přepravce a znovu na stejném e-shopu nenakoupí. Důvodem, proč se většina zásilek nedoručí je pomalá nebo zmatená komunikace během doručení.

Jak to změnit?

Většinu zásilek je možné "zachránit" a zákazníkovi doručit. Je to jednodušší, než se zdá. Jak na to?

1) Zjistěte, které zásilky jsou problematické 🔥

Většina zásilek se doručí v pořádku a nevyžadují si Vaši pozornost. Jak ale poznat ty, které jsou problematické a vyžadují Vaši reakci? Systém Štíteknabalík.cz je automaticky roztřídí za Vás a označí Vám ty, kterým byste se měli věnovat. V sekci "zásilky" vždy najdete všechny "důležité" zásilky označené, abyste každý den věděli, kterým zásilkám se věnovat.

U těchto zásilek najdete označení, které Vám pomůže rychle rozeznat stav konkrétní zásilky.

2) Reagujte na změny včas 🕑

Co dál? Kliknutím na detail každé zásilky zjistíte podrobné informace o průběhu doručení, cestě zásilky a kontaktu na zákazníka.

Máte okamžitě možnost vidět všechny informace, které má k dispozici zákazník i přepravce. Navíc máte detailnější přehled o stavech doručení zásilky pro přesný přehled její cesty.

3) Komunikujte se zákazníkem 💬

Teď už víte, která zásilka je problematická a znáte důvod jejího zpoždění, změny doručení nebo jiného důvodu, který brání doručení zákazníkovi. Další krok?

Spojte se se zákazníkem a informujte ho o situaci. Někdy stačí připomenout, že zásilka čeká na vyzvednutí na výdejním místě, nebo že kurýr se nemůže se zákazníkem spojit.

TIP: Doporučujeme zákazníkovi zavolat 📞

U problematických nebo zpožděných zásilek jde o čas a každých pár minut může rozhodnout o tom, zda bude zásilka doručena nebo se vrátí. E-mailu by si zákazník mohl všimnout pozdě. Jak zlepšit komunikaci se zákazníkem?

Potřebujete s něčím poradit?

Napište nám na [email protected] nebo na chat v aplikaci.

Dostali jste odpověď na svou otázku?